nieuws

Bedrijf op de tv goed voor reputatie

Taal en communiceren

Een grote hoeveelheid televisienieuws leidt tot een betere bedrijfsreputatie. Een grote hoeveelheid krantennieuws leidt eerst tot een betere en dan tot een slechtere bedrijfsreputatie. Dat blijkt uit onderzoek.

Een grote hoeveelheid televisienieuws leidt tot een betere bedrijfsreputatie. Een grote hoeveelheid krantennieuws leidt eerst tot een betere en dan tot een slechtere bedrijfsreputatie.

Dat blijkt uit het promotieonderzoek van May-May Meijer naar de effecten van mediaberichtgeving op de reputatie van bedrijven. Zij promoveerde vorig jaar op dit onderzoek aan de VU in Amsterdam.

Uit haar onderzoek komt verder naar voren dat de reputatie van bedrijven ook verbeterde wanneer ze bekritiseerd werden door concurrenten. Kritiek van onpartijdige actoren leidde echter tot een slechtere reputatie. Daarnaast blijkt dat de media invloed hebben op de associaties die respondenten hebben bij het bedrijf. Ten slotte toonde Meijer aan dat adverteren een positieve of helemaal geen effect had op de reputatie van het bedrijf.

Reageer op dit artikel