nieuws

Een beeld van het bedrijf

Taal en communiceren

Met een bedrijfsbrochure geeft je bedrijf een beeld van zichzelf en een overzicht van de producten of activiteiten. Het is een soort uitgebreid visitekaartje. Welke verschillende soorten bedrijfsbrochures bestaan er?

Met een bedrijfsbrochure geeft je bedrijf een beeld van zichzelf en een overzicht van de producten of activiteiten. Het is een soort uitgebreid visitekaartje. Welke verschillende soorten bedrijfsbrochures bestaan er?

Elk soort bedrijfsbrochure heeft zijn eigen doel, inhoud en doelgroepen.

Imagobrochure
In een imagobrochure ligt de nadruk op de factoren die het bedrijf aantrekkelijk maken voor de buitenwereld. Zo’n brochure wordt vooral gebruikt om aandacht voor het bedrijf te krijgen. De doelgroep kan iedereen zijn die bijvoorbeeld op een beurs of congres met je bedrijf in aanraking komt.

Introductiebrochure
In zo’n brochure wordt diepgaander informatie over het bedrijf gegeven. Doelgroep zijn mensen die belangstelling voor het bedrijf hebben, zoals klanten, sollicitanten of bezoekers.

Referentiebrochure
In een referentiebrochure staat uitgebreide informatie over reglementen, voorwaarden, rechten en plichten. Die brochure is bedoeld voor mensen die met of voor het bedrijf werken: leveranciers, nieuwe personeelsleden, vakbonden en financiers.

Productbrochure
In deze brochure ligt de nadruk op de producten en diensten die het bedrijf levert. Het kan gaan over het hele assortiment of over één product.

Reageer op dit artikel