nieuws

Ergernis over dure 0900-nummers

Taal en communiceren

Steeds meer klanten van Nederlandse bedrijven ergeren zich aan de dure 0900-nummers die de bedrijven hanteren. Vooral de onduidelijke menu’s en de lange (betaalde) wachttijd wekt ergernis op. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Steeds meer klanten van Nederlandse bedrijven ergeren zich aan de dure 0900-nummers die de bedrijven hanteren. Vooral de onduidelijke menu’s en de lange (betaalde) wachttijd wekt ergernis op. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

De bond plaatste een oproep om de ervaringen met servicenummers te melden. Een stroom van reacties volgde. Veel mensen gaven aan zich ook te irriteren aan muziek en reclames tijdens het wachten. Het ergste vinden klanten dat ze moeten betalen voor het oplossen van een fout die het bedrijf zelf heeft gemaakt. Maar ook de ondeskundigheid van telefonisten en het plotseling verbreken van de verbinding is een veelgenoemd irritatiepunt.

Vanwege de hoeveelheid klachten heeft de Consumentbond de wachttijd bij tachtig bedrijven getest. Bij een kwart bedroeg die meer dan acht minuten, bij tien procent langer dan een kwartier. Twee bedrijven lieten de klanten langer dan een half uur wachten.

Reageer op dit artikel