nieuws

Oranjepromotie

Taal en communiceren

Amalia, deze naam zal je de afgelopen twee weken niet ontgaan zijn. Het is de naam van ons nieuwe prinsesje. Haar geboorte bezorgde niet alleen de ouders een glimlach rond de lippen. Bedrijven stelden direct nieuwe promotieacties op waarin het Oranjegevoel een belangrijke rol speelt.

Amalia, deze naam zal je de afgelopen twee weken niet ontgaan zijn. Het is de naam van ons nieuwe prinsesje. Haar geboorte bezorgde niet alleen de ouders een glimlach rond de lippen. Bedrijven stelden direct nieuwe promotieacties op waarin het Oranjegevoel een belangrijke rol speelt.

Feest voor iedereen
Volgens de bekendste producent van babyzalfjes ‘Zwitsal’ is de geboorte van Amalia een feest voor iedereen. Op televisie verscheen na de geboorte van het prinsesje meerdere keren een Zwitsal-reclame met lachende baby’s. Zij droegen een zachtgeel kroontje. Dit speeltje werd naar crèches en peuterspeelzalen door heel Nederland gestuurd, bij wijze van cadeautje. Dat is natuurlijk een handige manier om je producten te promoten.

Een kaartje
Ook het merk Hallmark, leverancier van kaarten, had de Oranjekoorts te pakken. Hallmark bouwde een stand op bij Paleis Noordeinde. Daar kon iedereen gratis een kaartje naar Willem-Alexander en Máxima sturen. Slim bedacht! Ook Pampers verzon een leuke actie. De luierproducent heeft al voor de geboorte een groot aantal pakketten klaargelegd. Ze zijn bestemd voor de baby’s die tegelijkertijd met Amalia zijn geboren. Die krijgen allemaal een gratis pak luiers. Boffen die even!

Reageer op dit artikel