nieuws

Prima promotiebrief

Taal en communiceren

In veel organisaties maken wervende teksten deel uit van de promotiestrategie. Hoe kun je sneller een wervende tekst schrijven en hoe verbeter je het rendement van de mailing? Kortom: hoe doe je dat, succesvol mailen?

In veel organisaties maken wervende teksten deel uit van de promotiestrategie. Hoe kun je sneller een wervende tekst schrijven en hoe verbeter je het rendement van de mailing? Kortom: hoe doe je dat, succesvol mailen?

We zijn vaak vol van onszelf en beginnen onze mailingbrief direct met de aankondiging van het product. Dat is duidelijk, maar doe dat toch maar niet. Vermijd in het onderwerp van je mailingbrief de naam van het product of bedrijf. Maar wat moet je dan wel doen?

  • Stel je lezer, je (potentiële) klant, op de eerste plaats: wijs hem op zijn behoefte.
  • Nadat de klant zich in het probleem herkent, geef je de oplossing: jouw of jullie product.
  • Zorg voor overtuiging door bijvoorbeeld het noemen van referenties of een kwalteitskeurmerk.
  • Maak de drempel tot actie zo laag mogelijk: stuur een antwoordenvelop mee en/of vermeld jouw naam of die van je collega met het telefoonnummer of e-mailadres.

Training
In oktober verzorgt Van ’t Loo – van Eck de training ‘Scorende mailings schrijven’. Deze eendaagse training is een van de tien trainingen die dit bureau verzorgt op basis van open inschrijving.

Reageer op dit artikel