nieuws

Reclame op wandelend beeldscherm

Taal en communiceren

Nederland krijgt er onder de naam Pixman een nieuw reclamemedium bij. Pixman is een uit Canada overgewaaid initiatief, waarbij een beeldscherm op de rug van een ‘drager’ als mobiel medium wordt gebruikt.

Nederland krijgt er onder de naam Pixman een nieuw reclamemedium bij. Pixman is een uit Canada overgewaaid initiatief, waarbij een beeldscherm op de rug van een ‘drager’ als mobiel medium wordt gebruikt.

De Pixman-unit kan commercials vertonen of interactief worden gebruikt door een aansluiting met een game-console of een pc. Het medium is vooral geschikt voor beurzen en evenementen,  maar kan bijvoorbeeld ook een rol spelen bij het afnemen van enquêtes op straat. Het is zelfs mogelijk om via Digitenne tv-beelden uit te zenden.

De huur van een Pixman-unit kost zo’n 700 euro per dag. De unit is zo zwaar dat er twee ‘dragers’ bij geleverd worden. Het wandelende beeldscherm wordt geëxploiteerd door MaxMedia. 

Reageer op dit artikel