opleiding

Taal en communiceren

Professioneel schriftelijk communiceren

In je functie maakt correspondentie deel uit van je werkzaamheden. Je verstuurt externe en interne e-mails en brieven. Je stelt uitnodigingen op en redigeert brieven van anderen. Soms moet je ook andere teksten schrijven. Daarmee vertegenwoordig je jouw organisatie en dus is het belangrijk dat je dit optimaal doet. In deze training leer je hoe je de juiste keuzes maakt en wat professioneel en klantgericht schrijven inhoudt. Maar ook hoe je originele, creatieve en/of commerciële teksten schrijft.

Professioneel schriftelijk communiceren

 

 

Wat leer je?  

  • Je kunt snel en professioneel een mail opstellen en beantwoorden
  • Je leert de eisen aan professionele schriftelijke communicatie
  • Je weet wanneer je welke schrijfstijl gebruikt
  • Je kunt verschillende typen teksten opstellen, qua opbouw, formulering en stijl
  • Je kunt leuke uitnodigingen schrijven voor allerlei gelegenheden
  • Je leert wervend en positief te schrijven

    Welke onderwerpen?

  • Snel en correct omgaan met e-mail
  • Formuleren en structureren van verschillende soorten teksten
  • Klantgericht en zakelijk schrijven
  • Creatief en commercieel schrijven
  • Schrijven voor de site

Meer informatie en aanmelden

Brochure aanvragen

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels