nieuws

Een vriendelijk telefoongesprek

Digitaal werken

De kern van een goed telefoongesprek is dat je de ander tot vriend weet te maken, niet tot vijand. Wat moet je vooral niet doen als je een vriendelijke en geïnteresseerde indruk wilt maken?

De kern van een goed telefoongesprek is dat je de ander tot vriend weet te maken, niet tot vijand. Wat moet je vooral niet doen als je een vriendelijke en geïnteresseerde indruk wilt maken?

Je gesprek mislukt zeker als je het volgende doet of denkt:
– Al bij voorbaat klaarstaan met een oordeel over de ander (‘daar heb je die zeurkous weer’).
– Tijdens het gesprek een spelletje op je pc spelen of je agenda bijwerken.
-Telkens de naam van je gesprekspartner vergeten of verkeerd uitspreken.
– De beller regelmatig onderbreken om je mening te geven over wat hij net gezegd heeft.
Geen aantekeningen maken.
– Grapjes maken over de naam van de beller.
– Toezeggingen doen die je niet na kunt komen.
– Collega’s zwart maken. Daarmee geef je een onbetrouwbare indruk van jezelf.

Reageer op dit artikel