nieuws

Keurmerk voor e-mail marketing

Digitaal werken

Er komt een ‘stempel’ voor goedgekeurde e-mail marketing. Het initiatief is bedoeld om zowel afnemers van e-mail marketing diensten als ontvangers van e-mail er van te verzekeren dat voldaan is aan de richtlijnen ter voorkoming van ‘spam’, ofwel ongewenste e-mail.

Er komt een ‘stempel’ voor goedgekeurde e-mail marketing. Het initiatief is bedoeld om zowel afnemers van e-mail marketing diensten als ontvangers van e-mail er van te verzekeren dat voldaan is aan de richtlijnen ter voorkoming van ‘spam’, ofwel ongewenste e-mail.

De bedrijven die lid zijn van de E-mail Marketing Associatie Nederland (EMMA-nl) gaan dit keurmerk vanaf mei 2005 voeren. De EMMA-nl behartigt de belangen van bedrijven die e-mail als marketinginstrument inzetten en de belangen van bedrijven die daarbij faciliteren.

Door middel van technische specificaties en het verrichten van audits op de naleving van richtlijnen, garanderen de leden van EMMA-nl de kwaliteit van de door hen verzonden, e-mailcampagnes en -actie’s. De technische richtlijnen vormen een aanvulling op de Code Verspreiding Reclame via E-mail, die is aangenomen door de Reclame Code Commissie.

De EMMA verenigt vooral de partijen die op technisch gebied betrokken zijn bij de verzending van e-mail. Niet de verhuurders van adressen. Ook binnen deze groep wordt inmiddels onderzoek gedaan naar een keurmerk voor e-mail verzending. Zodra dat keurmerk er komt, kan de hoeveelheid spam nog verder omlaag.

 

Reageer op dit artikel