nieuws

Meesten lossen computerproblemen zelf op

Digitaal werken

Slechts 13 procent van de werknemers blijkt contact op te nemen met hun it-afdeling als hun computer crasht. Liever schreeuwt men tegen de boosdoener…

Slechts 13 procent van de werknemers blijkt contact op te nemen met hun it-afdeling als hun computer crasht. Liever schreeuwt men tegen de boosdoener…

Dit komt naar voren uit recent wereldwijd onderzoek. Zo’n driekwart van de ondervraagden gaf aan dat ze eerst zouden proberen een probleem zelf op te lossen met software of door hun computer te herstarten of af te koppelen.

De meest agressieve reacties op dataverlies werden gevonden in Engeland, waar 33 procent van de geïnterviewde werknemers tegen hun computer schreeuwt wanneer de computer crasht. In Nederland is dat 31 procent, terwijl 23 procent in paniek raakt of in huilen uitbarst. Amerikanen accepteren dataverlies wat gemakkelijker – 38 procent van de Amerikaanse computergebruikers zucht slechts diep wanneer hun computer storingen begint te vertonen.

Reageer op dit artikel