nieuws

Abonnement via sms is succes

Faciliteren

De nieuwe krant nrc.next haalde in de eerste paar dagen na de uitgave van de eerste editie ruim 300 nieuwe abonnees binnen via de sms service van ClubMessage. Deze sms actie stond in de eerste edities van de nieuwe krant en is met het aantal nieuwe abonnees een groot succes te noemen.

De nieuwe krant nrc.next haalde in de eerste paar dagen na de uitgave van de eerste editie ruim 300 nieuwe abonnees binnen via de sms service van ClubMessage. Deze sms actie stond in de eerste edities van de nieuwe krant en is met het aantal nieuwe abonnees een groot succes te noemen.

Poll

Naast het afsluiten van een abonnement, kunnen lezers ook via sms reageren op stellingen uit de krant. Op deze manier krijgen de lezers kans om hun stem te laten horen en wordt een poll gehouden. De uitslag van deze poll wordt meteen via sms teruggestuurd.

Zakelijke SMS provider ClubMessage maakt deze sms diensten mogelijk. “Nrc.next speelt met deze acties in op het impulskoopgedrag van haar doelgroep”, zegt Jeroen van Glabbeek van ClubMessage. “We zien de afgelopen jaren een duidelijke trend. In dit mobiele tijdperk is iedereen op elk moment bereikbaar en dit leidt ertoe dat aankopen impulsiever worden: je hoeft geen bon meer uit te knippen, in te vullen en op te sturen om een abonnement af te sluiten, het kan allemaal veel sneller via de mobiele telefoon. ClubMessage speelt hier op in met ludieke sms acties.” 

Foto’s en korte video’s

Volgens Van Glabbeek is er nog een grote rol voor mms – multimedia messaging service – weggelegd. Nieuwe mobiele telefoons bevatten tegenwoordig allemaal een mms-functie. Straks kan iedereen foto’s en korte video’s van nieuwsitems, producten of films ontvangen. Maar ook zelf content voor de krant of website leveren.


Zie: www.clubmessage.nl

Reageer op dit artikel