nieuws

Bedrijven reageren beter op e-mail

Faciliteren

Bedrijven en gemeenten reageren steeds beter op e-mails van klanten.

Bedrijven en gemeenten reageren steeds beter op e-mails van klanten, meldt het Tijdschrift voor Multimedia.

SNELLE REACTIE

Het Tijdschrift voor Multimedia stuurde 165 bedrijven een e-mail met een specifieke vraag. Dit jaar reageerde 70 procent binnen een week. Vorig jaar was dat 61 procent.

Met name gemeenten gaan beter om met de e-mails: in 2000 nam slechts iets meer dan de helft van de ambtenaren de moeite om de e-mail snel af te handelen, terwijl dit jaar 80 procent dat deed. Naar bedrijven uit elf verschillende branches stuurde het blad een e-mail met daarin een specifieke vraag voor elke sector. Zo werden makelaars bijvoorbeeld naar taxatietarieven gevraagd, verzekeraars naar het afsluiten van een WA-verzekering.

Verzekeraars en banken scoorden met 93 procent het beste. Kranten en tijdschriften laten het afweten bij de vraag naar advertentietarieven: slechts 53 procent reageerde. Het antwoord op de vragen is volgens het tijdschrift over het algemeen goed te noemen. Gemiddeld werd er binnen 1,2 dagen gereageerd en sommige bedrijven handelden de mail binnen tien minuten af.

Reageer op dit artikel