nieuws

In vijf stappen naar een goede ontvangst van bezoekers

Faciliteren

Nederlandse bedrijven besteden te weinig aandacht aan een goede ontvangst van bezoekers. Zo laat een op de vijf organisaties haar bezoekers wachten zonder hen iets aan te bieden. Dit terwijl 85 procent van de bezoekers van een bedrijf na een slechte ontvangst vooroordelen heeft over de dienstverlening. In het ergste geval kost dat klanten of […]

Nederlandse bedrijven besteden te weinig aandacht aan een goede ontvangst van bezoekers. Zo laat een op de vijf organisaties haar bezoekers wachten zonder hen iets aan te bieden. Dit terwijl 85 procent van de bezoekers van een bedrijf na een slechte ontvangst vooroordelen heeft over de dienstverlening. In het ergste geval kost dat klanten of een deal. Om bezoekers een goede eerste indruk van je organisatie te geven, zijn de volgende vijf stappen essentieel. Ze komen van Securitas.

  1. Bereikbaarheid
    Een goede ontvangst begint al ver voordat een bezoeker het bedrijfspand daadwerkelijk binnenstapt. Bijvoorbeeld met een gebruiksvriendelijke website, een duidelijke routebeschrijving en goede bewegwijzering naar het bedrijfspand.
  2. Sfeer
    Sfeer wordt vaak onderschat, maar is wel heel belangrijk.  Zorg voor een goede aankleding en sfeer bij de entree. Zet bijvoorbeeld verse bloemen neer en hang kunst of foto’s op.
  3. Comfort
    Creëer een plek waar bezoekers kunnen wachten. Plaats gasten in een gemakkelijke stoel, bank of aan een koffietafel.
  4. Lectuur
    Bied bezoekers tijdens het wachten goede en actuele literatuur aan, bijvoorbeeld de kranten van vandaag, vakliteratuur of het bedrijfsmagazine.
  5. Hapje, drankje
    Bied gasten die even moeten wachten altijd iets te drinken aan en zet bijvoorbeeld een schaaltje bonbons of koekjes neer.
Reageer op dit artikel