nieuws

Young Professional: ‘De gast wordt met de dag kritischer’

Faciliteren

In de rubriek Young Professional van Management Support vertellen jonge managementassistenten over hun carrière en ambitie. Deze keer is het woord aan Margaux van Rhee, Personal Assistant van de General Manager en HR consultant bij Worldhotel Bel Air in Den Haag.

Young Professional: ‘De gast wordt met de dag kritischer’

Baan

“Mijn werk bestaat uit het ondersteunen van de General Manager in diverse opzichten. Dat varieert van mail behandelen tot richting Milaan vliegen voor een EUMA-bijeenkomst. Tijdens zo’n bijeenkomst breng ik ons hotel onder de aandacht en vergroot ik mijn netwerk. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor alle HR-zaken in het hotel, behalve de daadwerkelijke salarisverwerking. Voor mij vormen de taken van PA en HR de ideale combinatie voor een uitdagende baan.”

Trend in het vak

“Om nieuwe diensten als Airbnb en bezorgrestaurants bij te benen, krijgt service een steeds prominentere plek in de hotelwereld. Om aan deze hoge servicestandaard te voldoen, wordt hoger opgeleid personeel aangenomen en worden er bijzondere producten op de kaart gezet. We merken ook echt dat ons personeel de kracht is van onze winnende formule. We richten ons steeds meer op de individuele wensen van de gast.
Naast het onderscheidende element stijgt de servicestandaard ook omdat de gast met de dag kritischer wordt. Ervaringen worden gedeeld en kunnen een hotel maken of breken. Wij moeten hier in de praktijk op anticiperen.”

Verbazing

“Ik verbaas me over jongeren onder de 20 die steeds minder normen en waarden bijgebracht krijgen. Waar ik nog heb geleerd respect te hebben voor je medemens lijken jongeren hier steeds minder waarde aan te hechten. Je merkt het zelfs al aan de stagiaires van nu, die zijn veel minder eager om de handen uit de mouwen te steken en voelen zich al snel te goed voor iets. Tijdens mijn stageperiode was het heel normaal om de vervelende taken op te pakken. Juist door deze goed aan te pakken, kon je uitblinken.”

Grootste succes

“De accreditatie van al het personeel voor de Nucleaire Security Summit in maart 2014. Het was een hele gave klus om al het personeel geaccrediteerd te krijgen voor zo’n bijzondere bijeenkomst met alle wereldleiders.”

Manager

“Als ik op de stoel van mijn manager zou zitten, dan nam ik eerst een kop koffie uit zijn Nespressomachine om vervolgens van het uitzicht op het Catshuis in Den Haag te genieten. Mag ik ook even? Nee gekkigheid, dan zou ik het personeel vaker complimenteren over hun verdiensten binnen het bedrijf.”

Ook in deze rubriek? Meld je aan bij de redactie: verabot@vakmedianet.nl 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels