nieuws

Piahelpt.nl: hét platform voor zakelijke diensten

Faciliteren

Piahelpt.nl ging onlangs live. Hét online platform dat inkoop van zakelijke diensten eenvoudig en makkelijk maakt. Hoe werkt het precies en wat kunnen we van het initiatief verwachten? Wij spraken Nick Mosselman, één van de oprichters van Piahelpt.nl en stelden hem een paar vragen.

Piahelpt.nl: hét platform voor zakelijke diensten

– Sponsored content door Piahelpt.nl –

Inkoop van zakelijke diensten; de antwoorden van Nick Mosselman over Piahelpt.nl.

Allereerst: wie is Pia?

“Piahelpt.nl is hét online platform dat inkoop van zakelijke diensten makkelijker maakt. Piahelpt.nl biedt hulp bij het inkoopproces, geeft slimme tips en matcht concrete vragen met het aanbod van de beste leveranciers. Binnen no time sturen wij een topselectie per mail toe. Hiermee hebben managers en medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de inkoop van zakelijke diensten snel een duidelijk overzicht. Kiezen is daardoor een stuk makkelijker.”

Voor wie is Piahelpt.nl er?

“Voor iedereen die binnen zijn of haar organisatie verantwoordelijk is voor de inkoop van zakelijke diensten. Of het nu om schoonmaak, koffie, mobiele telefonie of arbodiensten gaat, zij zijn degenen die het regelen. Wij willen hen ontlasten.”

Hoe maakt Piahelpt.nl het makkelijker?

“Het inkopen en het beheren van zakelijke diensten kost altijd veel tijd. Oriënteren, gesprekken voeren en selecteren van geschikte leveranciers, je bent er zo maar een paar weken zoet mee. Inkopers kennen hun organisatie als geen ander, maar hebben niet altijd voldoende marktkennis op het gebied van zakelijke diensten. Logisch. Ze zijn daarom afhankelijk van wat er online te vinden is en wat verkopers vertellen. Maar wat past bij het bedrijf? Waar moet je opletten? En wie is écht de beste aanbieder? Piahelpt.nl neemt het uit handen.”

Hoe is het platform tot stand gekomen?

“Piahelpt.nl is een start-up waarbij we klein zijn gestart met een eerste versie. Op basis van marktonderzoek, interviews en testen met toekomstige gebruikers is het idee concreet gemaakt. Alleen de eerste functionaliteiten zijn ontwikkeld om de behoeften van zowel inkopers als leveranciers te kunnen toetsen. We beginnen met een pilot aan de hand van drie start-categorieën. Op basis van de terugkoppeling van gebruikers, zullen we het platform stapsgewijs verder ontwikkelen.”

Hoe werkt het precies?

“We starten met de categorieën schoonmaak, mobiele telefonie en arbodiensten. Aan iedere categorie is een marktexpert gekoppeld. Zoekt een organisatie een nieuwe leverancier? Dan kunnen zij hun vraag uitzetten via het platform. Deze wordt vervolgens binnen 24 uur opgepakt door één van onze experts. Op basis van specifieke behoeften gaan we op zoek naar de allerbeste matches. Piahelpt.nl koppelt vervolgens een top 3 van potentiële leveranciers terug. Dit scheelt veel tijd in de oriëntatiefase en verkleint de kans op een mismatch. De inkoper plant vervolgens gesprekken en kan op basis daarvan de best passende leverancier kiezen.”

Wat maakt jullie uniek ten opzichte van (online) vergelijkers?

“Medewerkers die de inkoop regelen weten niet altijd welke mogelijkheden er zijn en of ze daadwerkelijk appels met appels aan het vergelijken zijn. We kiezen er daarom niet voor om op basis van een beperkte set vragen 4-6 leveranciers aan de gebruiker voor te stellen. Dat lost het echte inkoopprobleem namelijk niet op. We besteden persoonlijke aandacht aan de vraag en waarborgen daarmee de kans op een echte kwalitatieve match.”

Wat is het verdienmodel?

“Het platform is voor de gebruiker gratis. Vinden wij geschikte matches? Dan vragen wij aan de leverancier een lead fee. Komt er daadwerkelijk een match tot stand? Dan betaalt de leverancier een deal fee. Deze bedragen zijn voor iedere leverancier in een branche gelijk.”

Wanneer is Piahelpt.nl een succes?

“Ons doel is om van Piahelpt.nl hét online platform voor de in- en verkoop van zakelijke diensten in Nederland te maken.”

Reageer op dit artikel