artikel

nummer 4 april 2009

Geen categorie

OfficemanagementSecretaressen op flexibele werkplekkenEen digitaal archief, een laptop en een mobiele telefoon, daar konden de medewerkers bij Interpolis in Tilburg het zo’n 12 jaar geleden mee doen. Anno 2009 is deze manier van werken de gewoonste zaak van de wereld. Het werkt dus wél. Maar geldt dat ook voor secretaressen? Wij gingen op onderzoek uit.Interview‘Het […]

nummer 4 april 2009

Officemanagement
Secretaressen op flexibele werkplekken
Een digitaal archief, een laptop en een mobiele telefoon, daar konden de medewerkers bij Interpolis in Tilburg het zo’n 12 jaar geleden mee doen. Anno 2009 is deze manier van werken de gewoonste zaak van de wereld. Het werkt dus wél. Maar geldt dat ook voor secretaressen? Wij gingen op onderzoek uit.
Interview
‘Het papierloze kantoor komt er écht’
Joke Slottje runt als officemanager het secretariaat van BDO CampsObers in Alphen aan den Rijn. Het BDO-gebouw is een typisch flexkantoor waar bijna niemand een eigen werkplek heeft. ‘Nu nog zien dat we de dossiers uit de kasten krijgen’, zegt Joke, ‘maar ook dat is slechts een kwestie van tijd. Wij zullen het papierloze kantoor nog meemaken. Let maar op!’
Slim inkopen
Help je bedrijf door de crisis
Duurzaam inkopen is ‘hot’. Zéker in deze tijden van crisis. Behoort de inkoop van kantoorartikelen tot jouw taken? Draag dan ook je steentje bij. Slim inkopen bespaart, en niet inkopen levert de grootste besparing op. Klinkt simpel, maar je wilt niet weten hoe vaak deze ‘wijsheid’ over het hoofd wordt gezien.
Organisatiemanagement
Clean desk nog ver te zoeken
Heeft de computer een boost gegeven richting ‘clean desk’? Had je gedacht. En met een manager die nog altijd liever een printje leest, kun je nog lang wachten. Zéker als jouw manager het type ‘eeuwige bewaarder’ of ‘behanger’ is. Als je weet welk type je manager is, weet je ook hoe je zijn ‘papierwinkel’ moet runnen!


Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels