artikel

nummer 9 september 2009

Geen categorie

InterviewEsther Nijssen: ‘Arbeidsrelaties moeten losser worden’Esther Nijssen werkt als personal assistant bij Louwers & Partners, een voormalige wijnkoperij die zich in plaats van op het ‘schenken’ van wijn nu toelegt op het schenken van ‘aandacht’. In het kader van het thema Relatiemanagement een gesprek met een PA die alles leuk vindt en overloopt van enthousiasme […]

nummer 9 september 2009

Interview
Esther Nijssen: ‘Arbeidsrelaties moeten losser worden’
Esther Nijssen werkt als personal assistant bij Louwers & Partners, een voormalige wijnkoperij die zich in plaats van op het ‘schenken’ van wijn nu toelegt op het schenken van ‘aandacht’. In het kader van het thema Relatiemanagement een gesprek met een PA die alles leuk vindt en overloopt van enthousiasme en spirit als het gaat om het concretiseren van de wilde plannen van haar manager. Maar wel op de uren die haar het beste uitkomen, al is dat midden in de nacht!
Loyaliteitsmarketing
Kortingen, voordeelpassen en leuke uitjes
Bonnetjes, stempeltjes, zegeltjes en pasjes… Ook jij hebt er ongetwijfeld een aantal in je portemonnee waarmee je spaart voor kortingen, cadeautjes of andere voordeeltjes. Loyaliteitsmarketing heet dat. Hoe dat werkt, lees je op pagina 14.
Netwerken
De wet van de wederkerigheid
Het standaardbeeld dat veel mensen hebben van netwerken, is ‘veel rondlopen op borrels’ en ‘belangrijk doen’. Niets is minder waar. Ook jij ‘netwerkt’. Denk maar aan de relatie met je familie, vrienden, kennissen, buren en collega’s. Schrijf maar eens op hoeveel mensen je kent die je om advies, hulp of informatie kunt vragen.
Smalltalk
Veel praten, weinig zeggen
Je komt ’s ochtends op je werk en treft twee collega’s bij het koffieapparaat. Ze hebben het over het weekend, winkelen en het weer. Er wordt gepraat, maar eigenlijk niet veel gezegd. Smalltalk heet dat: praten over ditjes en datjes. En dat is nog gezond ook!


Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels