artikel

Het geheim van gratis positieve publiciteit: 10 gouden tips

Geen categorie

Plotseling is jouw organisatie volop in het nieuws. De telefoon staat roodgloeiend met vragen van journalisten. Er is geen sprake van een schandaal. Integendeel, de media willen juist meer weten over jullie geweldige dienst of product. Gratis positieve publiciteit is de droom van iedere manager. Toch hoeft het niet bij dromen te blijven.. Tien gouden […]

Plotseling is jouw organisatie volop in het nieuws. De telefoon staat roodgloeiend met vragen van journalisten. Er is geen sprake van een schandaal. Integendeel, de media willen juist meer weten over jullie geweldige dienst of product. Gratis positieve publiciteit is de droom van iedere manager. Toch hoeft het niet bij dromen te blijven.. Tien gouden tips voor free publicity.

1. Zeg nooit tegen een journalist dat je uit bent op free publicity.

2. Kom alleen met een bericht dat nieuwswaarde heeft.

3. Haak in op actualiteiten en maatschappelijke issues.

4. Maak gebruik van recent wetenschappelijk onderzoek en autoriteiten.

5. Bestudeer het medialandschap.

6. Neem een abonnement op een mediadatabase.

7. Leer hoe je een nieuwswaardig persbericht schrijft.

8. Bereid telefoongesprekken met een journalist voor.

9. Deel een primeur uit. Je maakt dan afspraken met een journalist dat hij er als eerste over mag berichten. Daarna licht je de andere media in.

10. Zorg voor een goede timing. Op vrijdagmiddag zijn redacties vaak leeg. Journalisten werken ook met deadlines, dus wees op tijd.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels