nieuws

Facebookers, MySpacers en Twitterers;allemaal een eigen lifestyle

Geen categorie

Op welke sociale netwerksite iemand activiteiten ontplooit, zegt veel over zijn lifestyle. Uit cijfers van Anderson Analytics blijkt dat gebruik van een specifieke netwerksite samenhangt met bepaalde demo- en psychografische kenmerken, interesses, media- en koopgedrag. Lees verder en kijk of het klopt!

Op welke sociale netwerksite iemand activiteiten ontplooit, zegt veel over zijn lifestyle. Uit cijfers van Anderson Analytics blijkt dat gebruik van een specifieke netwerksite samenhangt met bepaalde demo- en psychografische kenmerken, interesses, media- en koopgedrag. Lees verder en kijk of het klopt!

De Facebooker (waar er 77 miljoen van zijn) is – vergeleken met andere sociale media – de gemiddelde Amerikaan. Van de 45 onderzochte gewoonten zijn alleen sport, nieuws, reizen en huis en tuin populairder dan gemiddeld.

Twitterers zijn supergebruikers van allerlei zaken, zoals restaurants, sport, politiek, nieuws en financiële dienstverlening. Ze houden vooral van de popcultuur: muziek, films, tv-kijken en lezen. Ze kopen ook meer dan gemiddeld boeken, schoenen en cosmetica.

MySpacers (67 miljoen) zijn jong, 60 procent is single en 23 procent student. Ze zijn op zoek naar fun, in de vorm van humor en comedy, videogames en met vrienden samenzijn. Ze doen minder aan fitness dan gemiddeld, maar zoeken juist meer naar informatie. De content gaat vaak over hobby`s en foto`s van familie en bekenden.

LinkedIn-gebruikers hebben vooral zakelijke interesses. 57 procent zijn mannen. Zij hebben de hoogste inkomens en gebruiken de site vooral voor zakelijke contacten en het zoeken naar sollicitanten of vacatures. Ze houden van nieuws, sport, politiek, yoga, golf en tennis.

Bron: MDWeekly

Reageer op dit artikel