nieuws

Familie belangrijker dan relatie met leidinggevende

Geen categorie

Twee op de drie administratief medewerkers kunnen het goed met hun manager vinden. Eén op de tien kan echter moeilijk met hem of haar door één deur. En een goede relatie met de leidinggevende mag dan voor veel werknemers een basisvoorwaarde zijn voor een prettige samenwerking… Familie en de balans tussen werk en privé worden vele malen belangrijker geacht dan de werkrelatie met manager of chef.

Twee op de drie administratief medewerkers kunnen het goed met hun manager vinden. Eén op de tien kan echter moeilijk met hem of haar door één deur. En een goede relatie met de leidinggevende mag dan voor veel werknemers een basisvoorwaarde zijn voor een prettige samenwerking… Familie en de balans tussen werk en privé worden vele malen belangrijker geacht dan de werkrelatie met manager of chef.

Dit blijkt uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Office Team onder 2800 administratief- en secretariaatsmedewerkers in een aantal Europese landen, waaronder België en Nederland. 68 procent van de Nederlandse administratief- en secretariaatsmedewerkers zegt een goede relatie met hun manager te hebben, slechts 4 procent zegt van niet.
Persoonlijke vergaderingen met de manager, regelmatige evaluaties, beter geïnformeerd worden en de kans krijgen om opleidingen en trainingen te volgen, zijn volgens het onderzoek belangrijke aandachtspunten voor verbetering van de relatie medewerker/manager.

Uit het onderzoek komt echter ook naar voren dat administratief- en secretariaatsmedewerkers loyaal zijn en niet snel van werkgever veranderen. Vooral als er efficiënt gewerkt kan worden in een stabiele werksituatie, zijn deze medewerkers niet van plan snel op te stappen.

Office Team is een gespecialiseerde divisie van de Amerikaanse groep Robert Half International Inc. en sinds de oprichting gespecialiseerd in het plaatsen van gekwalificeerde tijdelijke administratieve en secretariaatsprofielen. www.officeteam.nl.

Reageer op dit artikel