nieuws

Van tweeting naar bubbling

Geen categorie

In India zijn duizenden consumenten overgeschakeld van tweeting naar bubbling. Dé nieuwe social media networking service is Bubbly, een voice-based soort Twitter.

In India zijn duizenden consumenten overgeschakeld van tweeting naar bubbling. Dé nieuwe social media networking service is Bubbly, een voice-based soort Twitter.
Bubbly is de vinding van het vijf jaar oude mobiele en social apps-bedrijf Bubble Motion, dat vestigingen heeft in Silicon Valley en Singapore. De eerste dienst was BubbleTalk, een persoonlijke messaging dienst met in plaats van sms’jes mobiele audio messages. BubbleTalk telt nu 100 miljoen gebruikers. Bij Bubbly kan men zich aanmelden als volger van een vriend, familielid, celebrity of merk. Audioboodschappen versturen is gratis. Als ontvangers besluiten te luisteren naar een boodschap, betalen zij hiervoor.

Bubbly is in eerste instantie gericht op vijf grote markten: India, Japan, de Filippijnen, Indonesië en Brazilië. Al deze landen hebben een grote penetratie van mobieltjes en eigenaren die open staan voor nieuw, cool en innovatieve toepassingen. Hier kan voorlopig nog niet gebubbled worden; Clayton slaat Noord-Amerika en Europa nog even over.

Bron: profnews.nl

Reageer op dit artikel