nieuws

Together we care

Geen categorie

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is de trend. Bedrijven willen bewustwording uitstralen en kunnen dat doen met het groene kerstpakket. De pakketten bevatten fair trade voedsel, flessen van gerecycled glas of bijvoorbeeld een spel, gemaakt van maiszetmeel. Niet alleen de inhoud is duurzaam. Ook verpakking, productie en transport hebben een duurzaam tintje.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is de trend. Bedrijven willen bewustwording uitstralen en kunnen dat doen met een groene kerstpakket. De pakketten bevatten fair trade voedsel, flessen van gerecycled glas of bijvoorbeeld een spel gemaakt van maiszetmeel. Niet alleen de inhoud is duurzaam. Ook verpakking, productie en transport hebben een duurzaam tintje.

Ongeveer een kwart van de vijf miljoen verstrekte kerstpakketten in Nederland komt van de makro, en die ziet de vraag naar groene producten toenemen. zo heeft de groothandel het ‘Together We care’ en het ‘Puur Groen’ pakket in het assortiment met fair trade, Max Havelaar en biologische producten. Van de 300.000 verkochte geschenken van het bedrijf Tintelingen, zijn er dit jaar 40.000 duurzaam. Dat kunnen producten, goede doelen of groene belevenissen zijn. Tintelingen verkoopt dit jaar bijna 20.000 pakketten en `groene` cadeaubonnen.

Een duurzaam kerstpakket is te koop voor een gemiddelde prijs van 40 euro. De Makro rekent 69 euro voor het ‘Puur Groen pakket. Het ‘Pakketje Oprechte Liefde van Square ís met z’n 29 euro het goedkoopste pakket. Duurste is het ‘Betere Wereldpakket’ van 79 euro. Uit onderzoek van de Makro blijkt dat vier van de vijf werknemers het leuk vinden een pakket te ontvangen. Vorig jaar was het bij veel bedrijven maar afwachten of er een pakket verstrekt werd. Dit jaar is de kans op een kerstpakket groter.

Bron: profnews.nl

Reageer op dit artikel