nieuws

Nederlandse organisaties lijden aan gastvrijheidsarrogantie

Geen categorie

Bij veel organisaties in Nederland is de gast een ondergeschoven kind. Een ruime meerderheid (87 procent) van de werkende Nederlanders vindt weliswaar dat hun eigen organisatie gastvrij is, maar er is een groot verschil tussen gastvrij ‘denken’ te zijn en ook echt gastvrij te worden ‘beleefd’. Veel organisaties overschatten zichzelf dan ook op het gebied van gastbeleving en lijden aan ‘gastvrijheidsarrogantie’.

Bij veel organisaties in Nederland is de gast een ondergeschoven kind. Een ruime meerderheid (87 procent) van de werkende Nederlanders vindt weliswaar dat hun eigen organisatie gastvrij is, maar er is een groot verschil tussen gastvrij ‘denken’ te zijn en ook echt gastvrij te worden ‘beleefd’. Veel organisaties overschatten zichzelf dan ook op het gebied van gastbeleving en lijden aan ‘gastvrijheidsarrogantie’.
De ICT/Telecom-branche is het minst gastvrij. En bij overheidsinstellingen en grotere bedrijven (> 500 medewerkers) wordt gastvrij zijn minder belangrijk gevonden dan in de sectoren professionele dienstverlening, retail en zorg.

Dit blijkt uit het Nationale Gastbelevingsonderzoek 2011 van Integron, dat onlangs is gehouden onder werknemers in de sectoren finance, overheid, professionele dienstverlening, zorg, detailhandel, telecombedrijven en overig.  

Bron: factomagazine.nl 

Reageer op dit artikel