artikel

De effecten van relatiemanagement

Plannen en organiseren

Bedenk het volgende:

– Geef ik genoeg aandacht aan mijn opdrachtgevers, of werk ik doorgaans van opdracht naar opdracht zonder bewust aandacht aan mijn relaties te schenken?
– Welke activiteiten onderneem ik om de relatie met mijn opdrachtgevers te verstevigen?
– Hoe is mijn relatiebestand samengesteld? Heb ik genoeg A- en B-klanten waarmee ik de continuiteit van mijn onderneming veilig stel? Heb ik behoefte aan meer top-opdrachtgevers?
– Hoe komen mijn opdrachtgevers uit de scoringsmatrix? Op welke zwaarwegende criteria scoren ze hoog en op welke laag? Heb ik behoefte aan een ander type opdrachtgever? Eentje die bepaalde waarden toevoegt aan mijn relatiebestand?
– Welke manier (of combinatie van manieren) van relatiemanagement past bij mijn onderneming?

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels