artikel

Fototainer: veelzijdig foto-entertainment

Plannen en organiseren

Fototainer bestaat sinds 2008 en is gevestigd op de creatieve Eindhovense hotspot Strijp-S. Het bedrijf heeft in de afgelopen jaren duizenden optredens verzorgd in de gehele Benelux en Duitsland. Bekijk het bedrijf op http://www.fototainer.nl/ of ontmoet Fototainer live tijdens het Management Support Event 17.

Fototainer: veelzijdig foto-entertainment

– Sponsored content door Fototainer –

Klantendag

Een groot informaticabedrijf uit het midden van het land, organiseert jaarlijks een klantendag. Tijdens deze dag is er voor het bedrijf de gelegenheid om nieuwe ontwikkelingen uit de doeken te doen, trouwe klanten weer eens persoonlijk en informeel te spreken en een platform te bieden voor een waardevol netwerk.

Richard van Merode van Fototainer uit Eindhoven vertelt: “Na een succesvolle bijdrage tijdens een voorgaande editie van deze klantendag, kwam het bedrijf dit jaar wederom bij ons terecht om het strakke programma losjes te begeleiden. Space Expo in Noordwijk was ditmaal de locatie en onze levensechte astronaut ontving de gasten terwijl de fotograaf een prachtige reportage maakte. Tijdens de borrel konden de gasten een echt fake toegangspasje laten maken voor het NASA Spacecenter.”

Veelzijdig foto-entertainment

Het doel kan, naast vermaak, ook een commercieel doel hebben, dan spreken we over fotomarketing. Dat is een doeltreffende manier om het publiek of gasten kennis te laten maken met je product of dienst door middel van (event)fotografie. Een fotoafdruk wordt maar zelden weggegooid. En de digitale versie kan zelfs in korte tijd een enorme impact hebben op social media.

Beleving

“Beleving is ontzettend belangrijk in foto-entertainment. Iedereen kan wel een fotootje knippen en meegeven.” Richard van Fototainer legt uit: “Het eindproduct, de fotoafdruk, moet zonder meer prachtig zijn want dat krijgt de gast mee. Maar het is juist de beléving die wordt doorverteld. Zo verzorgden wij op een beurs de promotie van het nieuwe seizoen van de serie Prison Break. In een cellencomplex werden de gasten opgesloten en door onze strenge bewakers naar hun cel begeleid. Hier werden foto’s gemaakt die tienduizenden keren werden gedeeld op social media. Dit creëerde een enorme buzz rond die serie”.

Visie door ervaring

Zomaar twee cases waaruit blijkt dat met de juiste visie – en een dosis creativiteit – foto-entertainment zeer waardevol kan zijn en standaard fotomarketing kan overstijgen.
“Onze kennis en ervaring hebben wij opgebouwd op honderden feesten en partijen waar we tienduizenden foto’s maakten. De uitgekiende visie die hieruit is ontstaan passen wij toe in onze succesvolle projecten. Van standaard fotomarketing is bij ons geen sprake, wij willen beleving!”

Fotohokjes en Greenscreen

Eén van de meest geboekte acts in de markt is het fotohokje. Op een verrassende manier en voor een gunstige prijs kunnen gasten op een feest een leuke foto van zichzelf maken.
Richard: “Wij werken momenteel aan de ontwikkeling van een nieuw fotohokje omdat we er regelmatig aanvragen voor kregen en we graag tegemoet willen komen aan de wensen van de klant. Een fotohokje is een fantastische act op je feest, maar mocht je iets met meer impact willen, dan moet je de Greenscreen boeken. Dat is een nóg grotere publiekstrekker, een echte hoofdact! Alleen het kijken naar de mensen in de studio is al enorm leuk!”

Het geheim van Fototainer is eenvoudig: “Wij zijn constant de gasten aan het vermaken en passen ons steeds aan. Voor bijna elk greenscreenproject wordt wel een nieuw ontwerp gemaakt zodat perfect wordt ingegaan op de wensen van de klant. Met deze werkwijze hebben we afgelopen jaren een gestage groei van ons klantenbestand kunnen realiseren. Veelzijdigheid, creativiteit en communicatieve vaardigheden, daar draait het om,” aldus Richard van Merode. “Probeer het zelf maar eens en bel ons!”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels