nieuws

Inchecken met WAP

Plannen en organiseren

Inchecken kan tegenwoordig nog sneller. Als je vaste klant bent bij de KLM kun je vanaf deze week inchecken met je WAP-telefoon.

Snel inchecken doe je met je WAP-telefoon. Vaste klanten van de KLM kunnen sinds maandag inchecken met WAP. De incheckservice is alleen bestemd voor klanten die meedoen aan het KLM Flying Dutchman programma en alleen handbagage in het vliegtuig meenemen.

HOE WERKT HET?

Wanneer je het persoonlijke Flying Dutchman nummer intoetst, samen met een pincode krijg je toegang tot de speciale Flying Dutchman WAP-diensten. Door bij de optie ‘inchecken’ het vluchtnummer in te toetsen, gecombineerd met de dag van vertrek, kun je inchecken.
TOT 1 UUR VOOR VERTREK

Er volgt dan een bevestiging van vluchtnummer, vertrek- en aankomstgegevens, boarding tijd, reisklasse en – afhankelijk van de inchecktijd – stoel- en gatenummer. Tot slot krijg je meegedeeld dat je instapkaart tot 25 minuten voor vertrek bij de gate ligt, waarna je op vertoon van ticket en paspoort rechtstreeks naar de gate kunt gaan.

Via WAP (wap.klm.nl) kun je ook je puntensaldo en overzicht van recente transacties opvragen. Je kunt tot 1 uur voor vertrek inchecken via je WAP-telefoon voor alle vluchten vanaf Schiphol.

VERTREK- EN AANKOMSTTIJDEN

Dit is een uitbreiding van de WAP-diensten van Schiphol. Sinds kort kunnen alle reizigers in Nederland via de WAP-telefoon actuele vertrek- en aankomsttijden raadplegen van alle vluchten van KLM, KLM uk en Northwest Airlines. Door het invoeren van vluchtnummer, vertrekpunt of bestemming krijgt de passagier op zijn telefoon de benodigde informatie te zien.

Afhalers kunnen op deze manier ook op de hoogte blijven van vertrek- en aankomsttijden. De informatie wordt voorlopig aangeboden in de Nederlandse taal. In een later stadium zal de informatie ook beschikbaar zijn in het Engels, Duits en Frans.

Reageer op dit artikel