nieuws

Kritiek op hotelbedden

Plannen en organiseren

De meeste hotelgasten vinden een goed bed de belangrijkste service die een hotel kan bieden. Helaas slapen weinig mensen goed in een ‘vreemd’ bed.

Volgens een wereldwijd onderzoek, ‘Slapen onderweg’ dat in opdracht van Westin Hotels & Resorts is gehouden, vindt 63 procent van de hotelgasten een goede nachtrust de belangrijkste service die een hotel kan bieden. De ondervraagde reizigers maakten in het afgelopen jaar ten minste één zakenreis met drie achtereenvolgende hotelovernachtingen.

VREEMD, LEEG BED

Opmerkelijk is dat meer dan de helft van de vrouwen moeilijker in een hotelkamer de slaap kan vatten dan thuis. Bij de mannen is dat slechts 35 procent. En zestig procent van de vrouwen vindt dat de kwaliteit van de verkregen nachtrust in een hotelkamer slechter is dan die van thuis, een percentage dat bij de mannen 47 bedraagt.
Op de vraag wat men tijdens een hotelovernachting het meest mist van het ‘thuis slapen’, zegt 43 procent van de mannen hun partner te missen, vergeleken met minder dan een kwart van de vrouwen, die ‘iets’ naast zich missen. Het meest missen vrouwen hun eigen bed. Meer dan 60 procent van de mannen zegt graag te zien dat de partner mee gaat op zakenreis, slechts 52 procent van de zakenvrouwen wil dat.

MINDER NACHTRUST

Bijna de helft van alle hotelgasten zegt onderweg minder nachtrust te hebben vergeleken met thuis. Gemiddeld kost het een reiziger 24 minuten om in slaap te vallen, vergeleken met 15 minuten thuis. De meeste zakenreizigers (82 procent) hebben een hekel aan variërende eigenschappen van hotelbedden vergeleken met het eigen bed thuis. De matras is te zacht (27 procent) of te hard (21 procent) en dikwijls is er ook kritiek op de kussens (16 procent). Vrouwen zeggen iets vaker dan mannen dat een luxueus bed de hotelkamer aantrekkelijker maakt.

Bron: De Telegraaf

Reageer op dit artikel