nieuws

Schiphol in de zomer

Plannen en organiseren

Voor je manager is het geen pretje om zich een weg te banen door de zomerdrukte op Schiphol wanneer hij op zakenreis gaat. Gelukkig heeft de luchthaven enkele maatregelen genomen, waaronder een nieuwe website.

De maanden juli, augustus en september betekenen topdrukte voor de luchthaven Schiphol, met name de laatste twee weken van juli en de eerste twee weken van augustus. Voor je manager geen pretje om daar zijn weg door te banen als hij op zakenreis gaat. Gelukkig heeft de luchthaven enkele maatregelen genomen, waaronder een nieuwe website.

INFORMATIEGIDSEN

Om passagiers tijdens de zomerdrukte te helpen hun weg te vinden door de terminal, worden deze zomer opnieuw ‘gidsen’ ingezet, Ze zijn herkenbaar aan een geel overhemd met een groot vraagteken en de ‘I’ van informatie. Ze lopen door de vertrek- en aankomsthallen en de lounges om de reizigers te assisteren. Op de parkeerterreinen lopen en fietsen regelmatig ‘carwatchers’ rond. Zij zijn herkenbaar aan een felgele hes en houden toezicht op de geparkeerde auto’s. Tevens verwijzen zij, indien nodig , parkeerders naar legen plekken.

WEBSITE

Afhalers, wegbrengers en passagiers kunnen via de Schipholsite op de hoogte blijven van een eventuele wijziging in de vertrek- of aankomsttijden van hun vlucht. Doet zich een wijziging voor, dan wordt de aanvrager daarvan via e-mail op de hoogte gebracht. Ook de vluchtinformatie is uitgebreid. De vernieuwde site laat nu ook de gate van vertrek, de incheckbalie, het vliegtuigtype met registratiecode en – bij aankomende vluchten- het nummer van de bagageband zien. Afhalers weten hierdoor meteen, waar zij een reiziger in de aankomsthal kunnen opwachten.

Je kunt de vertrek- en aankomsttijden van Schiphol ook op ManagementSupport.nl. In de rubriek Zakenreizen vind je deze tool.

BERICHTEN STUREN

Via Schiphol.nl kunnen reizigers ook berichtjes sturen naar familie en bekenden of een reischecklist samenstellen. De nieuwe site van Schiphol Group geeft informatie over alle faciliteiten en services op Schiphol. Zo kan met bijvoorbeeld informatie opvragen over parkeermogelijkheden en -tarieven, over de kortste looproutes in de terminal en over het maximale gewicht aan bagage dat meegenomen kan worden.

Reageer op dit artikel