nieuws

Zo selecteer je de beste locatie voor een event

Plannen en organiseren

1. Sfeer en uitstraling

De ideale locatie past qua sfeer en uitstraling bij de doelstelling van je event, de doelgroep, een eventueel gekozen thema en het imago van je werkgever. Werk je voor een bedrijf dat zich op het hogere marktsegment richt (A-merk), neem dan geen genoegen met minder dan een ‘A-locatie’. Een trendy designproduct introduceren kan uiteraard beter in een trendy omgeving dan op een plek met een ouderwetse of klassieke uitstraling.

2. Capaciteit en mogelijkheden van de ruimten
De locatie moet vanzelfsprekend groot (of klein) genoeg zijn voor het aantal gasten dat verwacht wordt. De gewenste zaalopstelling moet mogelijk zijn. En als er onverhoeds veel meer of minder gasten komen dan verwacht: hoe flexibel
kan dan een ruimte meer of minder bij de festiviteit worden betrokken? Ben je verplicht gebruik te maken van de huiscateraar of mag je een ‘eigen’ cateraar inschakelen?

3. Ligging en bereikbaarheid
Komen de deelnemers met het openbaar vervoer of met de auto, of beide? Kies voor een locatie die goed bereikbaar is voor de gasten. Houd ook rekening met filegevoelige routes of pas, als dat kan, de programmatijden enigszins aan om files te vermijden. Zijn er voldoende parkeerplaatsen?

Inspiratie nodig? Zoek in onze online accomodatiedatabank of blader door de accomodatiegids met nog uitgebreidere informatie.

Lees ook
Event organiseren? Vermijd deze blunders

Verdieping
Evenementen organiseren [training]

Wil je op één plek met meerdere accommodaties tegelijk kennismaken? Kom dan naar Management Support Live.
Daar stellen verschillende accommodaties zich graag aan je voor.

 

Reageer op dit artikel