nieuws

Alles wat je moet weten over SharePoint

Plannen en organiseren

SharePoint is een platform, een server in de cloud waarop je gezamenlijk kunt werken en delen. Ed Hartskeerl, trainer van Optimaal werken met SharePoint, vertelt je alles wat je moet weten over deze handige service.

Alles wat je moet weten over SharePoint

Wat is het?

Met SharePoint deel je niet alleen documenten en afbeeldingen, er zijn veel meer mogelijkheden. SharePoint werkt op PC, laptop, mobiel apparaat en Internet Explorer. Vergelijk het met een netwerkschijf, zoals bijvoorbeeld de groepsschijf binnen je organisatie. Op deze netwerkschijf kun je alle documenten en afbeeldingen opslaan van een bepaald project en delen met collega’s.

Klik hier om verder te lezen.

Samenwerken in de documentbibliotheek

Hoe werkt dat precies? En wat zijn je opties? Op een site kun je meerdere bibliotheken aanmaken, en binnen een bibliotheek kun je weer verschillende mappen  maken en diversen soorten documenten opslaan zoals Word.doc of Excel.xls. Het is zelfs mogelijk om tegelijk in hetzelfde document te werken. Je kunt zien wie er in het document werkt en waar je collega bezig is.

Klik hier om verder te lezen.

Agenda en taken

De meest gebruikte site van SharePoint is de zogeheten ‘Team Site’. Daar zijn een aantal objecten al aanwezig, zoals een agenda, takenlijst, gedeelde documenten bibliotheek, en een discussiegroep. De agenda op de Team site kun je gebruiken zoals de agenda in Outlook. De agenda staat natuurlijk online en is te gebruiken op pc/laptop, tablet, smartphone en via internet.

Klik hier om verder te lezen.

Enquête maken

In SharePoint is het ook mogelijk om een enquête te maken, een goede en snelle oplossing om een mening over een product te vragen of een evaluatie van een proces. Zo doe je dat.

Tip

Ook optimaal leren werken met SharePoint? Volg dan onze gelijknamige trainingen.

Reageer op dit artikel