nieuws

Matchmaker in bedrukte relatiegeschenken

Plannen en organiseren

Een eenvoudig bestelplatform, een persoonlijke benadering en vooral ook een leuk actueel aanbod. Het zijn de kernwaarden van het nieuwe IGO. Marlies Smeenk, Brand & Proposition Lead bij IGO, vertelt erover.

Matchmaker in bedrukte relatiegeschenken

Klanten of medewerkers tevreden houden, de naamsbekendheid vergroten en de loyaliteit maximaliseren. Het zijn doelstellingen die belangrijk zijn voor ieder bedrijf. IGO helpt die doelstellingen te bereiken met originele relatiegeschenken of bedrukte promotieartikelen. “Dat is best een verantwoordelijkheid”, erkent Smeenk. “Bedrijven leggen toch hun merk in onze handen. Zo drukken wij hun logo op promotieartikelen, iets wat dan blijvend in beeld is. Immers, de meeste van onze promotieartikelen zijn langer dan een jaar in gebruik.” Het is een verantwoordelijkheid die IGO graag op zich neemt. Het bedrijf kent een rijke historie, heeft 72 jaar ervaring en is met een eigen drukkerij met de beste vakmensen en nieuwste druk- en lasertechnieken inmiddels een Europees marktleider in bedrukte relatiegeschenken.

‘Heel veel secretaresses oriënteren zich online, maar willen bij het uiteindelijke bestelproces vaak toch graag hulp van onze adviseurs’

Kernwaarden: eenvoud, persoonlijk en leuk

Het vroegere IGO Post benadert de markt sinds september dit jaar op een nieuwe en vernieuwende manier, vertelt Smeenk. “Niet alleen een re-branding, een nieuw kleurtje of ander logo, nee, we hebben onze propositie compleet gewijzigd. Kernwaarden zijn eenvoud, persoonlijk en leuk.” Die eenvoud komt vooral terug in het bestelplatform, stelt Smeenk. “Een belangrijke doelgroep voor ons zijn de managementassistenten. Voor hen is het geen dagelijkse kost om relatiegeschenken of promotieartikelen te bestellen. Dus als het moment daar is, dan moet het bestellen gemakkelijk gaan.”

Persoonlijke benadering en advies

Producten zijn op het vernieuwde platform van IGO dan ook duidelijk gerubriceerd, kunnen snel en eenvoudig worden geselecteerd en het aantal stappen in de check-outfase van het bestelproces is geminimaliseerd. Ook is het aanmaken van een account niet meer verplicht. Bovendien is hulp altijd binnen handbereik. “Heel veel secretaresses oriënteren zich online, maar willen bij het uiteindelijke bestelproces vaak toch graag hulp van onze adviseurs. Dat kan, we zijn dagelijks bereikbaar per e-mail, webchat en telefonisch van acht uur ’s ochtends tot zes uur ’s avonds.” Dat laatste is een belangrijk onderdeel binnen de nieuwe positionering van IGO. “Wij gaan voor de persoonlijke benadering, de personal touch. Dat vinden onze klanten fijn, even een advies van een specialist over het juiste relatiegeschenk of promotieartikel of over de plek waar het logo nu het beste kan worden gedrukt”, vertelt Smeenk.

Funfactor en perfecte match tussen product en merk

Behalve het persoonlijke aspect ligt de focus in de nieuwe positionering ook op de funfactor. “Wij zitten in de business van leuke artikelen, die worden ingezet voor positieve doeleinden. Men wil de relatie met klanten bekrachtigen, medewerkers bedanken of de attentiewaarde van de eigen marketingactiviteiten maximaliseren. Onze eigen uitstraling hebben we hierop nog beter laten aansluiten.”

Zo is het logo kleurrijk, het webplatform fris en het assortiment vernieuwend. “We hebben 150 leuke artikelen toegevoegd, en iedere dag komt er meer bij. Of het nu gaat om een voordelige balpen voor een direct mail, een T-shirt of tas met logo voor een evenement of een gelaserde PowerCharger voor loyale klanten, wij hebben het. En wij bedrukken het en maken zo altijd de perfecte match tussen product en merk.”

Vernieuwde site IGO

De site van IGO is vernieuwd! Neem eens een kijkje: igopromo.nl

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels