nieuws

Meteen aanpakken

Persoonlijke ontwikkeling

Sommige klussen kun je beter meteen oppakken: je werkt er efficiënter door en het bespaart je veel tijd.

Sommige klussen kun je beter meteen oppakken, je werkt er efficiënter door en het bespaart je veel tijd.

INEFFICIËNT WERKEN

Volgens de Amerikaans efficiencygoeroe Kerry Gleeson is kantoorpersoneel niet erg productief en toch altijd druk. Ze verspillen vijftig procent van de werktijd door slechte werkgewoonten. Er wordt (te) veel tijd besteed aan denken, voorbereiden en plannen. En, door uitstelgedrag.
DIRECT DOEN

Zijn vuistregel is daarom: doe je werkzaamheden direct. Je hoeft niet alle werkzaamheden te plannen of nader te bestuderen. Routinematige klussen kun je beter meteen afhandelen. Als je bijvoorbeeld direct reageert op een mailtje, kun je het onmiddellijk uit je hoofd zetten, hoef je het morgen niet nog eens te lezen. Je lost problemen op als ze nog klein zijn en je vermijdt storende telefoontjes van collega’s en klanten die zich afvragen waarom je eigenlijk nog steeds niet hebt gereageerd.

Reageer op dit artikel