nieuws

Top 5 competenties van de assistant

Persoonlijke ontwikkeling

Jullie werkzaamheden zijn divers en complex. De functie is breed, de functienamen zijn in ieder bedrijf weer anders en jullie taken verschillen. Toch zijn er een aantal overkoepelende competenties die elke assistant volgens jullie moet hebben. Een top 5.

Top 5 competenties van de assistant

Op de vraag ‘Hoe zou je jezelf typeren’ hebben bijna alle respondenten op ons trendonderzoek als eerste voor de optie ‘behulpzaam’ gekozen. Ook populair: uitvoerend, meedenkend, ontzorgend en verbindend. Jullie vinden jezelf betrouwbaar, verantwoordelijk, sociaal en collegiaal.

Competenties van de assistant

We schreven er in september 2016 een groot online artikel over: 10 onmisbare competenties voor de secretaresse.

Uit het Trendrapport 2015 noemden jullie deze top 5 van belangrijkste competenties:

  1. Flexibel zijn
  2. Goed kunnen samenwerken
  3. Een kei zijn in organiseren
  4. Beschikken over goede communicatieve vaardigheden
  5. Plannen en accuratesse

Drijfveren

Wat zijn jullie 5 belangrijkste drijfveren?

  1. Zelfstandig werken (61%)
  2. Nieuwe dingen leren & afwisseling en verandering (38%)
  3. Eerlijkheid (37%)
  4. Met anderen samenwerken (36%)
  5. Kunnen groeien in het werk (34%)

Trendrapport

Nieuwsgierig naar de uitkomsten van het complete trendonderzoek? Hier is ons trendrapport 2015 gratis te lezen. En doe eens de Competentiescan.

Verdieping

10 onmisbare competenties secretaresse
Ontwikkelingen secretaressevak; praktische handvatten
De beste competenties van de secretaresse
Toekomst van de secretaresse

Tip: Wil je leren hoe je het beste uit je competenties haalt? Kijk dan eens bij de volgende trainingen: Secretaresse als facilitator, Managementassistent als linking pin en Professioneel communiceren op de werkplek.

Reageer op dit artikel