nieuws

Communicatiemanager van het jaar

Taal en communiceren

Elk jaar wordt er een prijs uitgereikt aan de beste communicatiemanager. Voor 2003 ging de eer naar de Philips-directeur corporate communicatie Jules Prast. De jury prees vooral de manier waarop hij de communicatie binnen zijn bedrijf heeft gemanaged.

Elk jaar wordt er een prijs uitgereikt aan de beste communicatiemanager. Voor 2003 ging de eer naar Philips- directeur corporate communicatie Jules Prast. De jury prees vooral de manier waarop hij de communicatie binnen zijn bedrijf heeft gemanaged.

De prijs voor de communicatiemanager van het jaar is een initiatief van het tijdschrift ‘Communicatie’ en de Beroepsvereniging voor Communicatie. Als prijs ontving Prast op 11 december een zilveren ring.

Meetbaar
Afgelopen jaren heeft de winnende communicatiemanager de nadruk gelegd op het meetbaar maken van communicatie-effecten. Hiermee heeft Prast het communicatiebeleid duidelijk op de agenda van de Raad van Bestuur gekregen. De winnaar heeft de strijd gewonnen van twee tegenkandidaten: Karen Beuk, directeur communicatie van de Postbank en Hans Siepel, plaatsvervangend directeur communicatie of het ministerie vab Buitenlandse Zaken.

Succes 
De drie kandidaten moesten met een presentatie antwoord geven op de vraag: op welke manier draagt communicatie bij aan het succes van de onderneming? Volgens de jury, met als voorzitter de Amsterdamse burgemeester Job Cohen, wist Prast deze vraag het meest overtuigend te beantwoorden.

Reageer op dit artikel