nieuws

‘Live communicatie’ heeft de toekomst

Taal en communiceren

Ga je een event organiseren? ‘Live communicatie’ blijkt de leus voor beurzen, in-house events en andere bijeenkomsten. Als de klant centraal staat, zijn dat instrumenten bij uitstek om klanten te binden.

Ga je een event organiseren? ‘Live communicatie’ blijkt de leus voor beurzen, in-house events en andere bijeenkomsten. Als de klant centraal staat, zijn dat  instrumenten bij uitstek om klanten te binden.

De Duitsers onderzochten 400 kopstukken uit de communicatie- en marketingsector. Die waren eenduidig in hun oordeel: live communicatie, oftewel de dialoog met de klant, wordt steeds belangrijker. Daarbij hebben zij een toenemende voorkeur voor evenementen in eigen huis.

Als die trend doorzet, verwacht men in de toekomst minder deelname aan beurzen en andere grootschalige evenementen. De voorliefde voor in-house events heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met de behoefte van klanten aan infotainment en de mogelijkheid tot netwerken in een aangename sfeer en omgeving.

 

Reageer op dit artikel