nieuws

Vrouwengedrag online

Taal en communiceren

Vrouwen op internet zijn jong, prijsbewust en houden van online spelletjes. Zij gebruiken meer verschillende media tegelijk om zich te informeren.

Vrouwen op internet zijn jong, prijsbewust en houden van online spelletjes. Zij gebruiken meer verschillende media tegelijk om zich te informeren.

Volgens onderzoek van Forrester Research zijn vrouwen die veel op internet surfen in vergelijking met mannen jonger en ze hebben minder tijd tot hun beschikking. Ze shoppen niet minder dan mannen: de verhouding is 50-50. Wel zijn vrouwen over het algemeen prijsbewuster; zij maken vaker gebruik van kortingsbonnen en –acties. Mannen hebben daarvoor geen geduld, zij betalen liever meer als ze een artikel daarmee sneller in hun bezit krijgen. Bijna twintig procent van de mannen geeft per winkelbezoek veel hogere bedragen uit.

Opmerkelijk is dat online spelletjes vaker door vrouwen gespeeld worden dan door mannen. Online tv kijken is daarentegen weer meer een mannenbezigheid.

 

Reageer op dit artikel