vraag & antwoord

Bestaan er voorbeelden van goede (moderne) aanmaningsbrieven?

Taal en communiceren

Voorbeelden vind je op de cd-rom Correspondentie Support, te bestellen in de Shop. In een aanmaningsbrief vermeld je altijd de volgende onderdelen: Aanleiding: het openstaande bedrag, eerdere herinneringen. Verzoek tot betaling: geef het specifieke bedrag aan en het notanummer. En geef aan voor welk dienst/product de nota was. Motivering: Breng de betalingstermijn in herinnering. Geef aan […]

Voorbeelden vind je op de cd-rom Correspondentie Support, te bestellen in de Shop.

In een aanmaningsbrief vermeld je altijd de volgende onderdelen:

  • Aanleiding: het openstaande bedrag, eerdere herinneringen.
  • Verzoek tot betaling: geef het specifieke bedrag aan en het notanummer. En geef aan voor welk dienst/product de nota was.
  • Motivering: Breng de betalingstermijn in herinnering. Geef aan dat de dienst/het product volgens voorwaarden is geleverd. Bij een tweede aanmaning kun je aangeven welke stappen je gaat ondernemen als betaling uitblijft.
  • Afsluiting: Vermeld dat de brief als niet verzonden kan worden beschouwd als inmiddels betaald is. Spreek je vertrouwen uit in de medewerking en/of de toekomstige samenwerking.

Reageer op dit artikel