vraag & antwoord

Hoe kom ik op goede ideeën voor een geschikt briefhoofd?

Taal en communiceren

Het is inspirerend om naar de huisstijl van andere bedrijven te kijken of om een boek over huisstijlontwerp te bekijken. Op websites van ontwerpbureaus kun je vaak hun portofolio bekijken en zien welke oplossingen ontwerpers gebruiken voor de huisstijl van bedrijven. Het briefhoofd moet in de huisstijl van je organisatie passen. Denk hierbij aan het […]

Het is inspirerend om naar de huisstijl van andere bedrijven te kijken of om een boek over huisstijlontwerp te bekijken. Op websites van ontwerpbureaus kun je vaak hun portofolio bekijken en zien welke oplossingen ontwerpers gebruiken voor de huisstijl van bedrijven.

Het briefhoofd moet in de huisstijl van je organisatie passen. Denk hierbij aan het kleurgebruik, de lijnen en vormen, ruimte-indeling, lettertype, lettergrootte, enzovoort. Een fraai ontwerp mag niet ten koste gaan van de duidelijkheid van het briefhoofd.

In het briefhoofd komen in ieder geval de volgende gegevens: naam en volledige adres van je organisatie, telefoon- en faxnummer, eventuele postbus, e-mailadres en website. Dit mag rechts- of linksboven (ligt aan het envelopvenster).
Reserveer ruimte voor datum en adressering en eventueel ‘ons kenmerk’.
Verder moeten het BTW-nummer, postbanknummer, bankrekeningnummer, KvK inschrijfnummer op het briefpapier staan.

Reageer op dit artikel