vraag & antwoord

Hoe maak je een presentatiemap van een bedrijf en wat moet erin zitten?

Taal en communiceren

Doelen van een presentatiemap zijn o.a. het vergroten van de naamsbekendheid van de organisatie en (nieuwe) diensten/ producten en de versterking van de binding met klantengroepen. Je kunt er bijvoorbeeld in opnemen:– een inhoudsopgave – een uitnodigingsbrief voor het betreffende evenement (aanleiding, waarom deelname van jouw organisatie, waarom je de persoon uitnodigt enz.)– een reactieformulier […]

Doelen van een presentatiemap zijn o.a. het vergroten van de naamsbekendheid van de organisatie en (nieuwe) diensten/ producten en de versterking van de binding met klantengroepen.

Je kunt er bijvoorbeeld in opnemen:
– een inhoudsopgave
– een uitnodigingsbrief voor het betreffende evenement (aanleiding, waarom deelname van jouw organisatie, waarom je de persoon uitnodigt enz.)
– een reactieformulier voor vragen/verzoeken/opmerkingen (follow-up)
– informatie over het doel van de presentatie/ bijeenkomst
– algemene informatie over het bedrijf, o.a. aantal medewerkers, mission statement, klanten, regio’s en vestigingen, van welke technologieën de organisatie gebruik maakt, onderscheidende kenmerken
– informatie over de producten of diensten
– ontwikkelingen in de branche waarin de organisatie actief is
– logo’s
– NAW-gegevens, bezoek- en postadres van het bedrijf, website, e-mailadres
– cd-roms of ander aanvullend materiaal
– informatie voor de pers (persbericht, foto + bijschrift achterop van product, contactgegevens)
– jaarverslag (met historie en core-business)
– sociaal jaarverslag
– organigram

Niet opnemen:
– gegevens die snel kunnen verouderen, zoals prijzen. Je kunt over dit soort gegevens een losse sheets bijvoegen.
– namen van personen; verwijs liever naar een afdeling. Zo stimuleer je de klanten ook om contact op te nemen met het bedrijf.

Reageer op dit artikel