vraag & antwoord

Hoe gaat de herstructurering van een secretariaat in zijn werk?

Coördineren

Belangrijk is dat je weet wat de aanleiding is voor de herstructurering. Allereerst kun je in kaart brengen op welke punten het secretariaat niet goed loopt. Bijvoorbeeld: de archieven, processen of procedures, de samenwerking tussen de medewerkers, het verdelen van de verantwoordelijkheden, enzovoort. Bij een ingrijpende reorganisatie van het secretariaat kun je er ook over […]

Belangrijk is dat je weet wat de aanleiding is voor de herstructurering. Allereerst kun je in kaart brengen op welke punten het secretariaat niet goed loopt. Bijvoorbeeld: de archieven, processen of procedures, de samenwerking tussen de medewerkers, het verdelen van de verantwoordelijkheden, enzovoort. Bij een ingrijpende reorganisatie van het secretariaat kun je er ook over denken om een professioneel bedrijf in te schakelen, bijvoorbeeld Ventus of Twynstra Gudde.

Kijk ook eens voor tips bij de volgende checklists:

Basiseisen waaraan een secretariaat moet voldoen
Inrichten secretariaat
Procedurehandboek secretariaat
Ontwikkelingen richting een centraal secretariaat
Boek: De secretaresse als gatekeeper
Training: Het optimaliseren van je secretariaat

Reageer op dit artikel