vraag & antwoord

Hoe zet ik een secretariaat op voor drie managers?

Coördineren

Hoe je het secretariaat opzet is afhankelijk de manier waarop de managers wensen dat het secretariaat hen ondersteunt, en van de interne en externe processen. Je zou eerst goed met de managers in kaart moeten brengen wat de verantwoordelijkheden en taken van het secretariaat zijn. Belangrijk daarbij zijn:– Welke dingen kun je zelfstandig doen?– Bbij welke […]

Hoe je het secretariaat opzet is afhankelijk de manier waarop de managers wensen dat het secretariaat hen ondersteunt, en van de interne en externe processen. Je zou eerst goed met de managers in kaart moeten brengen wat de verantwoordelijkheden en taken van het secretariaat zijn. Belangrijk daarbij zijn:
– Welke dingen kun je zelfstandig doen?
– Bbij welke zaken moet je met hen samenwerken?
– Welke taken moet je voor hen voorbereiden?
– Hoeveel tijd heb je ‘beschikbaar’ per manager?
– Wie informeert wie over welke zaken?

Het moet dus duidelijk zijn wie welke verantwoordelijkheid heeft. Zorg ervoor dat je een goed werkboek maakt waarin staat wat de gang van zaken is.

Reageer op dit artikel