checklist

Autotekst toevoegen in Word 2002 en 2003

Digitaal werken

Standaardteksten voor bijvoorbeeld brieven

In Word staan een aantal standaardteksten die je kunt gebruiken tijdens het schrijven van een brief, bijvoorbeeld ‘Geachte heer/mevrouw’. Hieraan kun je je eigen teksten toevoegen, zodat je ze niet telkens zelf hoeft te typen. Lekker snel en handig.

Zo doe je dat:

1. Typ de gewenste tekst in een nieuw leeg document in.

2. Selecteer alle tekst.

3. Kies Invoegen, Autotekst, Nieuw.

4. Accepteer de voorgestelde naam voor de autotekst of typ zelf een nieuwe naam.

5. Kies OK.

Je kunt de autotekst nu gebruiken via: Invoegen, Autotekst, Standaard en klik op de juiste autotekstnaam.

Groot voordeel is dat je de tekst zo lang kan maken als je zelf wilt (tot enkele A4-tjes toe: je kunt zelfs de algemene voorwaarden voor gebruikers beschikbaar stellen), je kunt Enters geven, opmaak gebruiken, tabellen invoegen, afbeeldingen (een logo bijvoorbeeld of een gescande handtekening).

Meer tips over Word:

Adresbalk in Word
Een tekst in Word passend maken
Kan ik in Word pagina’s van staand in liggend veranderen?
Is het mogelijk om bepaalde passages in Word onleesbaar te maken voor iemand anders?
Boek: Secretaresse als informatiemanager
Training: Efficiënter werken met MS Office

Reageer op dit artikel