checklist

Outlook 2007: taken maken en rangschikken

Digitaal werken

Taken rangschikken

De taken die Outlook 2007 toont in de nieuwe takenbalk worden standaard gesorteerd op einddatum. Het kan zijn dat je liever een andere sortering wilt aanhouden, bijvoorbeeld de urgentie van de taak. Dit is heel simpel te wijzigen:

  1. Klik in de takenbalk op de tekst Gerangschikt op: Einddatum.
  2. Kies een andere rangschikking, bijvoorbeeld Urgentie.

Taak maken in Word

Stel je voor dat je een stuk tekst in Word hebt waarvan je direct een taak wilt maken. Je kunt de tekst met één actie van de muis als volgt omzetten in een taakbeschrijving: 

  1. Selecteer de tekst in Word.
  2. Sleep de selectie naar de knop Taken in het navigatiedeelvenster (links onderin) van Outlook en laat los.
  3. Een venster voor een nieuwe taak wordt geopend. De geselecteerde tekst is hierin al opgenomen.
  4. Typ een onderwerp en eventueel een begin- en einddatum.
  5. Klik op Opslaan en sluiten. De taak is gemaakt.

Bron: Microsoft

Outlook-tip: beter sorteren
Outlook-tip: afzenders blokkeren
Outlook-tip: feestdagen in agenda importeren
Boek: Secretaresse als informatiemanager
Training: Praktische tips voor Outlook

Reageer op dit artikel