checklist

Outlook Vandaag

Digitaal werken

Dat Outlook je kan helpen bij het organiseren van al je taken, is vast niet nieuw voor je.

Zo kun je verschillende mappen creëren, digitaal een takenlijstje maken en al je afspraken in de Outlook-agenda zetten. Maar met zo veel informatie kan het zelfs in Outlook lastig zijn om overzicht te houden. Maak daarom eens gebruik van Outlook Vandaag. In één oogopslag zie je hiermee wat je vandaag van plan bent en wat anderen van je verlangen.

Je begint de dag ongetwijfeld met het openen van Outlook. Je werpt dan als eerste een blik op de nieuwe e-mails die je hebt ontvangen. Als je ook de agenda en de takenlijst gebruikt, zul je daarna bekijken of je afspraken hebt staan en wat je allemaal moet doen. Om tijd te besparen kun je Outlook Vandaag instellen. Daarmee heb je voortaan in één scherm duidelijk overzicht.

Outlook Vandaag zelf aanpassen
Je vindt Outlook Vandaag in de werkbalk Geavanceerd. Als je die nog niet hebt:

  • Ga naar menu Beeld.
  • Vink onder ‘Werkbalken’ Geavanceerd aan.
  • In de werkbalk die nu verschijnt, klik je op de knop met het huisje. Die staat helemaal links.

Nu opent zich Outlook Vandaag. Je ziet meteen en overzichtelijk waar je berichten, taken en agenda-items staan. Als je klikt op Outlook Vandaag aanpassen, kun je de instellingen nog naar hartenlust veranderen. Wil je de dag standaard beginnen met Outlook Vandaag, zet dan een vinkje bijOpstarten.

Bron: Office Rendement

Outlook – agenda, takenlijst en e-mail
Regels maken in Outlook 2007
Hoe maak ik een automatische handtekening aan het eind van elke e-mail?
Boek: Secretaresse als informatiemanager
Training: Masterclass Outlook

Reageer op dit artikel