checklist

Outlook: drie tips voor herinneringen bij e-mailberichten

Digitaal werken

Zoals je weet kun je bij afspraken in de agenda en bij taken in Outlook een herinnering instellen. Maar wist je dat dit ook mogelijk is bij e-mailberichten?

Zo doe je dat:

  • Klik op een ontvangen bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op het vlaggetje rechts.
  • Klik op Herinnering toevoegen.
  • Voer een datum en een tijd in.
  • Achter Markeren voor kun je eventueel aangeven wat het doel is van je herinnering. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit Beantwoorden, Doorsturen, Informatie. Maar je kunt ook zelf een tekstje typen.

 

  • Net als bij een afspraak word je met een pop-upvenster gewaarschuwd.
  • Als je het bericht hebt afgehandeld, klik je met de rechtermuisknop op de rode vlag, en kies je Markeren als voltooid of Markering wissen.

Ook kun je van een e-mailbericht een taak of agendapunt maken:

Een taak maken van een e-mailbericht

  • Sleep het bericht naar de map Taken, en er wordt een nieuwe taak gemaakt. Je bericht blijft overigens gewoon ook in je inbox staan.

Een afspraak maken van een e-mailbericht

  • Sleep het bericht naar de map Agenda, en er wordt een nieuwe taak gemaakt. Ook hierbij blijft je bericht eveneens in je inbox staan.

Regels maken in Outlook 2007
Outlook: Cc’s in een andere kleur
Outlook: agenda, takenlijst en e-mail
Boek: Secretaresse als informatiemanager
Training: Masterclass Outlook 2010

Reageer op dit artikel