nieuws

Telefoonsites gebrekkig

Digitaal werken

De websites van mobiele telefonie-aanbieders lijken weinig rekening te houden met de wensen en verwachtingen van de internetgebruiker.

De websites van mobiele telefonie-aanbieders lijken weinig rekening te houden met de wensen en verwachtingen van de internetgebruiker. Dat blijkt uit een onderzoek van het Rotterdamse onderzoeksbureau MetrixLab naar de websites van KPN, Libertel, Telfort, Dutchtone en Ben.

WEINIG INFORMATIEF

Aan het onderzoek hebben 776 respondenten meegewerkt. Deze groep is representatief voor de Nederlandse internetbevolking boven de 18 jaar. Het opzoeken van tarieven is voor meer dan 40 procent van de internetgebruikers de belangrijkste reden om naar de website van een mobiele telefonie-aanbieder te gaan. Maar de helft van de mensen kon de gesprekskosten van internationale telefoontjes op de sites vinden. De website van Telfort boekt op dit punt het beste resultaat, 66 procent kan het internationale tarief vinden. Op de website van KPN is dit percentage met 34 procent het laagst. Verder bezoekt de internetgebruiker de websites voor het zoeken van nieuwe telefoons, en om de klantenservice te bereiken.

Reageer op dit artikel