nieuws

‘Verslaafd’ aan e-mail

Digitaal werken

Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau Gartner zijn Amerikaanse werknemers verslaafd aan het lezen van hun zakelijke e-mail.

Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau Gartner zijn Amerikaanse werknemers verslaafd aan het lezen van hun zakelijke e-mail.

EVEN CHECKEN

Als Amerikaanse werknemers op hun werk zijn kijkt 53 procent gemiddeld zes keer per dag of er nieuwe mail is binnengekomen. Ruim 34 procent heeft zelfs de hele dag de internetverbinding openstaan om te zien wat er binnenkomt. Ook buiten werkuren wordt de mail fanatiek gecheckt. Ruim 40 procent van de werknemers checkt de mail tijdens vakanties en 23 procent kijkt in het weekend wat er in de mailbox is binnengekomen.

Gemiddeld ontvangen de werknemers 22 e-mailberichten per dag, zij besteden zo’n 49 minuten per werkdag aan het verwerken en beantwoorden van die mail. Werknemers doen dit vaak om praktische redenen: de berg met mail stapelt zich snel op, als je die een paar dagen laat groeien

Reageer op dit artikel