vraag & antwoord

Bij het samenvoegen van een Excel-sheet in een Word (XP)-document worden de percentages die in Excel op 80% staan in Word aangegeven als 0,8000000. Hoe krijg ik dit veranderd in 80%?

Digitaal werken

Dit doe je door in het document waarin je gaat samenvoegen het veld toe te voegen dat het percentage bevat. Vervolgens druk je op de toetsencombinatie Alt+F9. Hiermee worden de codes zichtbaar. Nu zorg je dat achter de naam van het veld een spatie komt en daarna het volgende # “0%” (dit is nog voor […]

Dit doe je door in het document waarin je gaat samenvoegen het veld toe te voegen dat het percentage bevat. Vervolgens druk je op de toetsencombinatie Alt+F9. Hiermee worden de codes zichtbaar.
Nu zorg je dat achter de naam van het veld een spatie komt en daarna het volgende # “0%” (dit is nog voor de eindaccolade).
Het volgende kan het resultaat zijn: {MERGEFIELD percentage  # “0%” } Vervolgens druk je weer op de toetsencombinatie Alt+F9 zodat de codes weer verborgen worden.
Je maakt nu de samenvoeging af zoals je gewend was.

Reageer op dit artikel