vraag & antwoord

Hoe kan ik het makkelijkst een adressenbestand maken voor etiketten (in Excel of Word)?

Digitaal werken

Het adressenbestand heeft altijd de vorm van een tabel. Deze tabel kun je in Excel maken, maar ook in Word. Heb je veel verschillende velden of heb je veel adressen, dan is Excel gemakkelijker, omdat je daar een goed overzicht hebt bij het maken van het bestand. Ben je echter niet zo thuis in Excel […]

Het adressenbestand heeft altijd de vorm van een tabel. Deze tabel kun je in Excel maken, maar ook in Word. Heb je veel verschillende velden of heb je veel adressen, dan is Excel gemakkelijker, omdat je daar een goed overzicht hebt bij het maken van het bestand. Ben je echter niet zo thuis in Excel of heb je niet zo veel gegevens, dan is Word ook prima.

De eerste regel van de tabel bevat de veldnamen (bijvoorbeeld in de 1e cel: Naam, in de 2e cel: Adres, in de 3e cel: Woonplaats). In de regels eronder typ je de bijbehorende gegevens. Wanneer je de tabel in Word maakt, moet je opletten dat je in dat document zelf niet de mailmerge Wizard start. Op deze manier kan het bestand onbruikbaar worden als adressenbestand. Zorg er in Word ook voor dat de tabel helemaal bovenaan staat (dus geen enter er voor), anders werkt het namelijk niet.

Reageer op dit artikel