vraag & antwoord

In een adresoverzicht op alfabet in Excel heb ik een kolom geboortedata. Hoe kan ik de lijst op geboortedatum ordenen?

Digitaal werken

Je kunt in Excel wel sorteren op één kolom. Stel, je hebt vier kolommen en de gegevens waarop je wilt sorteren (geboortedatum) staan in de tweede kolom. Je kunt het volgende doen:– Zet de cursor van je muis in het linkervakje van je Excel-document en klik aan. Je ziet dat dan alle gegevens worden geselecteerd. […]

Je kunt in Excel wel sorteren op één kolom. Stel, je hebt vier kolommen en de gegevens waarop je wilt sorteren (geboortedatum) staan in de tweede kolom. Je kunt het volgende doen:
– Zet de cursor van je muis in het linkervakje van je Excel-document en klik aan. Je ziet dat dan alle gegevens worden geselecteerd. (Je kunt ook alleen de kolommen die je hebt gemaakt selecteren door met je muis helemaal bovenaan het document A,B,C en D aan te klikken. Houdt de shiftknop op je toetsenbord ingedrukt om ze alle vier te pakken).
– Ga in de menubalk naar Data > Sorteren. Het sorteermenu opent nu.
– De kolom waarop je wilt sorteren is dus bijvoorbeeld de tweede: kolom B heet die in het menu.
– Je kunt oplopend (A > Z en vanaf 1) kiezen of aflopend (Z > A).
– Je kunt ook nog op een tweede of derde kolom sorteren.

Reageer op dit artikel